Privatlivspolitik

Privatlivspolitik

Her kan du læse nærmere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Danske HF & VUC behandler kun personoplysninger til lovlige, rimelige og legitime formål, som kan dokumenteres.
Vi indsamler, opbevarer og behandler kun personoplysninger, der er nødvendige i relation til det angivne formål. Det betyder, at vi aktivt begrænser indsamlingen og behandlingen til det nødvendige.

Hos Danske HF & VUC modtager vi blandt andet oplysninger om vores ansatte, besøgende, og andre personer med tilknytning til foreningen.

Nyhedsbreve

Ved tilmelding til vores nyhedsbrev giver du samtykke til, at vi kan sende nyhedsbreve til dig. Du kan til enhver tid selv afmelde dig nyhedsbrevet ved at benytte ”Afmeld-knappen” i nyhedsbrevet eller ved at sende en mail til vuc@vuc.dk. Hvis du afmelder dig, slettes din e-mail i vores database.

Vi indsamler og behandler dine personoplysninger med henblik på at kunne udsende nyhedsbreve.

Det omhandler følgende oplysninger:

  • Det navn, du har indtastet
  • Den e-mailadresse, du har indtastet
  • Vi fører statistik over brugen af nyhedsbrevet, som registreres i nyhedsbrevssystemet Mailchimp.

Vi opbevarer dine oplysninger, indtil du aktivt afmelder dig nyhedsbrevet eller dette ophører.

Tilmeldinger til arrangementer

Når du tilmelder dig et af vores arrangementer, registrerer vi de personoplysninger du oplyser ved tilmelding, typisk navn, e-mail, titel og hvilken organisation eller skole, du er tilknyttet. Vi registrerer personoplysningerne for at sikre, at vi ved, hvem der deltager, for at kunne sende information ud om arrangementet og evt. efterfølgende en faktura.

Deltagerlister med navn, titel og organisation kan blive delt med øvrige deltagere i arrangementet. Relevante oplysninger kan endvidere blive videregivet til et evt. konferencested. Deltagerlister opbevares i forhold til de lovgivningsmæssige krav.

Indsamling ved henvendelser

Danske HF & VUC registrerer generelt ikke personoplysninger i forbindelse med enkelt henvendelse. Registrering finder typisk sted i forbindelse med længerevarende samarbejde, tilmelding til arrangementer, tilmelding til nyhedsbrev, ved ansøgning om job og ansættelse, i forbindelse med udsendelse af invitationer til seminarer og konferencer samt i forbindelse med håndtering af medlemskab af foreningen.

Indsamling i forbindelse med medlemskab

Danske HF & VUC (Lederne og bestyrelserne) har kun institutioner og ikke personer som medlemmer. Danske HF & VUC registrerer alligevel personoplysninger i et vist omfang for at kunne indhente og udsende relevant information, indkaldelse til generalforsamling, møder i arbejdsgrupper mv. Disse oplysninger omfatter typisk navn, titel, institution og e-mailadresse. Oplysningerne slettes, når vi får besked om, at du ikke længere er leder eller bestyrelsesformand på et VUC eller er medlem af en arbejdsgruppe eller et netværk.

Indsamling i forbindelse med samarbejdsrelationer

Ved længerevarende samarbejdsrelationer, f.eks. med leverandører, indsamler vi kontaktoplysninger og evt. betalingsoplysninger efter gældende regler. Oplysningerne slettes senest fem år efter ophør af samarbejdsrelationen.

Fotos og film

Vi bringer fotos og film på www.vuc.dk.

Portrætfotos bringes efter aftale (samtykke) med den person, der portrætteres. Situationsbilleder kan offentliggøres efter en konkret vurdering.

Videregivelse af oplysninger

Vi benytter en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Vi bruger Mailchimp som nyhedsbrevssystem. Det betyder, at modtagere af vores nyhedsbrev accepterer, at data videregives til tredjeland uden for EU (USA).

Jobansøgninger

Når du søger en stilling hos Danske HF & VUC behandles de oplysninger, som du har givet os i forbindelse med din ansøgning. Det vil typisk dreje sig om almene personoplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse, oplysninger om uddannelsesmæssig baggrund samt oplysninger om nuværende og tidligere beskæftigelse.
Dine oplysninger opbevares blandt andet i vores sagsbehandlingssystem. Det er kun relevante ledere og medarbejdere, der har adgang til personoplysningerne.

Jobansøgninger – opfordrede såvel som uopfordrede – skal sendes til job@vuc.dk. Jobansøgninger opbevares typisk i op til tre måneder med mindre, der gives samtykke til at de kan opbevares længere.

Cookies

vuc.dk anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende for at genkende den, huske indstillinger og udføre statistik. Cookies er i sig selv ufarlige og kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus. Hvis du sletter eller blokerer cookies, kan du risikere, at websitet ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Du kan læse mere i afsnittet Vi bruger cookies.

Kontakt og klage

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på vuc@vuc.dk.

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger vi behandler om dig, og du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes.

Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig.

Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte, har du ret til, at de bliver rettet. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter vi alle oplysninger, med mindre vi efter lovgivning er pålagt at skulle behandle personoplysningerne. Henvendelse herom kan ske til: vuc@vuc.dk.

Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, skal du kontakte Datatilsynet. Du kan indsende en klage på Datatilsynets hjemmeside: www.datatilsynet.dk.

Dataansvarlig
Danske HF & VUC
Ny Vestergade 17, 3. th.
1471 København K
Tlf. 33 32 32 00
E-mail: vuc@vuc.dk
CVR-nr. 15781599